E-mailaccount toevoegen in Microsoft Outlook voor Mac


Inhoudsopgave

    Indien je een website of website hebt bij mijnbudgetwebsite.nl en een e-mail adres hebt ontvangen. Kan je dit aangemaakte e-mailaccount toevoegen in Microsoft Outlook voor Mac. Je kunt deze handleiding dus gebruiken indien je Microsoft Outlook voor Mac op een Apple apparaat (iMac/MacBook) hebt geïnstalleerd. Voor Windows is dit hetzelfde, maar is de weergaves en menu’s net anders.

    1. Nieuw e-mailaccount toevoegen

    Open de Microsoft Outlook voor Mac applicatie. Navigeer naar het hoofdmenu, en klik op het menu-item Outlook. Klik hier op voorkeuren.

    Nieuw e-mailaccount toevoegen in Microsoft Outlook voor Mac

     

    Het voorkeuren scherm wordt nu geopend. Klik hier op “Accounts”, en klik vervolgens linksonder op het + icoon, en kies “Nieuw account…”

    2. E-mailadres opgeven

    Vul in het volgende scherm het e-mailadres in van het account die je hebt aangemaakt en klik op “Doorgaan”.

    3. Serverinstellingen opgeven

    Nu kom je in het scherm waarin je alle servergegevens moet opgeven. Vul hier het volgende in:

    Type: IMAP
    E-mailadres Vul hier je e-mailadres in
    Gebruikersnaam Vul hier je e-mailadres in
    Wachtwoord Vul hier het wachtwoord van je e-mailaccount in
    Server voor inkomende e-mail mail.uw-domein.nl
    Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam

    Poort: 993
    SSL gebruiken om verbinding te maken: Ja
    Server voor uitgaande e-mail mail.uw-domein.nl
    Vervang uw-domein.nl met je daadwerkelijke domeinnaam

    Poort: 587 (of 465 indien je een foutmelding krijgt)
    SSL gebruiken om verbinding te maken: Ja
    Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Ja

    Klik nu op “Account toevoegen”. Het account wordt nu toegevoegd.

    Controleer of de instellingen voor uitgaande e-mail goed staat ingesteld:
    Heb je gevonden waar je naar zocht?